Imker

Hier kunt u zich even kort voorstellen.
Het is altijd leuk als anderen weten wie je bent en hoeveel volkjes je hebt.
Zet voor eventuele hulp je woonomgeving in je profiel.
Deel na het voorstellen uw ervaringen in de daarvoor bedoelde rubriek.
Plaats reactie
imker
Site Admin
Berichten: 4
Lid geworden op: 04-06-2016 09:29

Imker

Bericht door imker » 11-06-2016 08:19

Als beheerder van dit imker forum zal ik het voortouw nemen.

Dit forum ben ik begonnen omdat je in de praktijk ziet dat imkers elkaar graag bezoeken en ervaringen of problemen uitwisselen.
Dit forum is geheel onafhankelijk en onpartijdig!! Wij verkopen niets en hebben geen belang bij adviezen.
Het belang van het uitwisselen van gedachtes en ervaringen gaat ons allemaal aan.

Dit van gedachten wisselen gaat naar mijn overtuiging niet alleen door eenzijdige informatie, maar beter door wederzijdse uitwisseling, zoals op bijvoorbeeld een forum,

Zelf imker ik nu alweer jaren met de zwarte bij. Door de tijd heen heb ik veel geleerd door het werken met de zwarte bij, maar ga daar afscheid van nemen. Ook heb ik gezien dat het imkeren heel anders kan.

Met name het onrustige gedrag, het steken en het zwermen van de zwarte bij hebben bij mij de doorslag gegeven om met de zwarte bij te stoppen.
De huidige volken ga ik vervangen voor rustiger en beter handelbare bijen.

Ook door het steeds heftiger worden van de allergie van mijn vrouw na een bijensteek heeft mij dit doen besluiten. Er was twee maal ziekenhuis opname voor nodig.
Mocht u vragen hebben over allergie, wij zijn ervaring deskundig mag je wel zeggen.

Tot heden heb ik jaarlijks uitgewinterd wat was ingewinterd.
Natuurlijk ben ik op de hoogte van het verdwijnen van volken na/tijdens de winter, heb er zelf geen ervaring mee.
Afgelopen winter kwamen 40 volken de winter uit.

Heb je vragen of opmerkingen over bijenhouden.

Zet gewoon je vraag of opmerking in één van de daarvoor aangemaakte rubrieken.
Deel uw ervaringen op ons forum, daar worden wij allemaal wijzer van.

Plaats reactie